Przedszkole Samorządowe nr 7 w Białej Podlaskiej
Ta strona używa plików cookies.
Polityka Cookies    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ

 

                  

                                                                                                            

                                                                                                                              

Uprzejmie informujemy, że w bieżącym roku szkolnym

nasze przedszkole pełni dyżur w lipcu.

                                                                                                              

                                                                         

będzie trwała od 01 sierpnia do 31 sierpnia 2022r.

 

Przedszkole w tym czasie będzie zamknięte.

 

 

WYKAZ PLACÓWEK PRACUJĄCYCH W OKRESIE WAKACJI 2022r.

 

 

                                    Lipiec

  1. Przedszkole Samorządowe Nr 7 ul. Waryńskiego 1
  2. Przedszkole Samorządowe Nr 11 ul. Sidorska 20
  3. Przedszkole Samorządowe Nr 13 ul. Kazimierza Jagiellończyka 17
  4. Szkoła Podstawowa Nr 4 ul. Moniuszki 36 – oddział przedszkolny

 

                                  Sierpień

  1. Przedszkole Samorządowe Nr 14 ul. Łukaszyńska 34
  2. Przedszkole Samorządowe Nr 17 ul. Zygmunta Starego 4
  3. Szkoła Podstawowa Nr 3 ul. Sportowa 7 – oddział przedszkolny
  4. Szkoła Podstawowa Nr 6 ul. Leszczynowa 16 – 2 oddziały przedszkolne przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2

 

Dyżur wakacyjny jest dla dzieci, których rodzice pracują zawodowo w tym terminie

 

1. Zgłoszenia dzieci na dyżur wakacyjny do dnia 27 maja 2022r. przyjmowane są przez nauczycielki poszczególnych grup.

2. Prosimy rodziców o przestrzeganie terminu zgłoszenia u nauczycielek  grup dzieci na dyżur.

3. Rodzice zapisujący dziecko na dyżur, obowiązani są do podpisania deklaracji z wybraną placówką.

4. Deklaracje na wakacje będą dostępne od czerwca 2022r. na stronie internetowej każdej placówki dyżurującej wraz z terminem jej złożenia.

 

DRODZY  RODZICE !!!

 

W NASZYM PRZEDSZKOLU POWSTAJE „KĄCIK WĘDRUJĄCEJ KSIĄŻKI”

                                            

Zapraszamy wszystkie dzieci, rodziców do udziału w akcji „WĘDRUJĄCA KSIĄŻKA”,

która  ma za zadanie popularyzować czytelnictwo wśród dzieci,

wzbogacać jego wiedzę , przenosić w świat wartości, uczyć aktywnego słuchania ,

trenować pamięć , pobudzać wyobraźnię , poszerzać zasób słownictwa itp.

Poprzez Kącik Wędrującej Książki mamy nadzieję, ze dziecko w naszym przedszkolu nauczy się dzielić swoją własnością ,

zainteresuje się czytelnictwem i będzie korzystało w czasie wolnym z książki, a także przestrzegało  zasad regulaminu.

 

AKCJA BĘDZIE POLEGAŁA NA DZIELENIU SIĘ KSIĄŻECZKAMI ZE SWOJEJ DOMOWEJ BIBLIOTECZKI Z INNYMI PRZEDSZKOLAKAMI.

JEŻELI W WASZEJ BIBLIOTECZCE ZNAJDUJĄ SIĘ KSIĄŻKA Z KTÓRYCH JUŻ NIE KORZYSTACIE,

MOŻNA JE PRZYNIEŚĆ DO PRZEDSZKOLA I ZOSTAWIĆ W KĄCKU,

SKĄD DZIECI BĘDĄ MOGŁY JE WYPOŻYCZYĆ DO SWOJEGO DOMU.

PO PRZECZYTANIU KSIĄŻECZKI PROSIMY O ZWROT BY MOGŁO Z NIEJ SKORZYSTAĆ JAK NAJWIECEJ DZIECI.

 

Aby akcja mogła się powieść prosimy Państwa, by każdy kto posiada w domu zbędną książkę

podarował ją do naszego Kącika Wymiany Książek.

 

Kącik Wymiany Książek znajduje się w holu przedszkola  i można wzbogacać go w każdej chwili.

 

 

W KĄCIKU WĘDRUJĄCEJ KSIĄŻKI KAŻDY ZNAJDZIE COŚ DLA SIEBIE!!!

 

Podczas wypożyczania książek obowiązuje  regulamin.

 

CO NALEŻY ZROBIĆ ?

1.Przedszkolak podejmuje decyzję, którą książkę z domowego księgozbioru chce umieścić w KĄCIKU WĘDRUJĄCEJ KSIĄŻKI. 

2.Książki przyniesione do przedszkola nie wracają do właściciela – stają się naszą wspólną własnością.

3.Przyniesione książki należy pozostawić na regale w holu przedszkola , który jest oznakowany hasłem KĄCIK WĘDRUJĄCEJ KSIĄŻKI.

4.Z KĄCIKA WĘDRUJĄCEJ KSIĄŻKI przedszkolak może WYPOŻYCZYĆ książkę, PRZECZYTAĆ ją i ZWRÓCIĆ do „kącika”.

 

ZASADY FUNKCJONOWANIA KĄCIKA WĘDRUJĄCEJ KSIĄŻKI:

 

1.Z KĄCIKA mogą korzystać wszystkie dzieci oraz dorośli   z naszego Przedszkola.

2.Do KĄCIKA KSIĄŻKI mamy wolny dostęp i książkę wybierasz sobie sam.

3.Warunkiem skorzystania z półki z książkami jest przyniesienie swojej książki z domowej biblioteczki.

4.Jednorazowo możesz „wypożyczyć” jedną książkę – jeden za jeden

5.Po przeczytaniu można ją przynieść ponownie i wybrać inną by mogły z niej skorzystać inne osoby.

6.Nie gwarantujemy, że przyniesiona książka ponownie wróci do właściciela.

7.Szanujemy i dbamy o każdą książkę, żeby mogła służyć innym dzieciom –nie wyrywam kartek , uważam , by jej nie poplamić.

8.W przypadku zniszczenia lub zgubienia książki - przynosimy inną z domu.

 

Rodzice zachęcając  dzieci do wypożyczania książek i czytając książki  dzieciom w domu,

zarażają swoje dzieci miłością do książki,

rozwijają ich zainteresowania i pasje,

kształtują w nich poczucie własnej wartości wyrabiają motywację do działania.

 

 

 

Drodzy Rodzice !!! Kochane Przedszkolaki !!!

 

Skacze zajączek po lesie i życzenia Wam niesie.

Przez pisanki przeskakuje Alleluja wykrzykuje.

Po czym znika w długich susach, cały mokry od dyngusa.

Zdrowych, wesołych, pogodnych Świąt Wielkanocnych,

przepełnionych miłością i serdecznością najbliższych ,

odpoczynku od codziennych zajęć.

 Moc prezentów od zajączka, co koszyczek trzyma w rączkach.

smacznego jajka oraz baaaaardzo mokrego lanego poniedziałku

 

dla wszystkich Dzieci i ich Rodziców życzy

Dyrektor oraz Pracownicy Przedszkola

 

                           

 

 

                                                            

„Czytanie to najlepszy sposób uczenia się; czytanie - najlepszą nauką”

A. Puszkin

 

Czytanie książek to w naszym przedszkolu stały element dnia. Wszyscy wiemy,

że książki mają pozytywny wpływ na rozwój dzieci. Odpowiednio dobrana

lektura bawi, uczy, wychowuje, pomaga uporać się z problemami.

Po prostu jest dobra na wszystko.

 

Przedstawiamy Państwu kilka propozycji książek dla dzieci – pozycji, które są naszym zdaniem ciekawe,

mądre i wartościowe i polecane również na stronie Cała Polska Czyta Dzieciom.

A oto one:

 

1. „Czy znasz ten kraj” A. Plec M. Skoczylas. 

Jest to książka, która przybliża dzieciom tak trudny temat jak odzyskanie niepodległości.

„Czy znasz ten kraj” to ładnie ilustrowana opowieść o dziejach Polski od czasów pierwszych władców aż po współczesność.

Książka ta na pewno pomoże tym rodzicom, którzy chcieliby porozmawiać ze swoimi pociechami o polskiej historii, tradycjach, wielkich Polakach…

 

2.„Pan Kuleczka” W. Widłak. 

Pan Kuleczka, kaczka Katastrofa,

pies Pypeć i mucha Bzyk- bzyk tylko z pozoru mogą wydawać się dziwaczną rodziną,

tak naprawdę jest to rodzina, jakich wiele.

Chodzą do sklepu, czekają na autobus, gotują zupę –

robią zupełnie zwykłe rzeczy bardzo dużo przy tym rozmawiając.

Z ich rozmów wynikają proste stwierdzenia o tym że

„… smutek ucieka od przytulania tak jak  ciemność od lampki”,

że „… czasem bez czekania nie było by tyle radości…”,

że kiedy robi się coś pierwszy raz to może się to wydawać strasznie trudne itp.

Opowiadania o panu Kuleczce są punktem wyjścia do rozmów z dziećmi,

są pretekstem by nauczyć ich mówienia o sobie,

o własnych doświadczeniach, przeżyciach, przygodach.

Jest to książka która może spodobać się 3-latkowi,

jednak jej prawdziwy urok odkryć może dopiero starszy przedszkolak.

 

3.„Pan Pozytywka” G. Kasdebke. 

W opowiadaniach o panu Pozytywce najbardziej podoba nam się sama koncepcja.

To nie jest książka, jakich wiele – to książka,

dzięki której każde dziecko i dorosły może stać się prawdziwym detektywem.

Każda detektywistyczna historia, którą zajmuje się tytułowy bohater

to sprawdzian dla czytelnika z zakresu logicznego myślenia - 

przede wszystkim jednak jest to dobra zabawa dla dziecka i rodziców.

 

4.„Kamyczek” N. Nadeau. 

Seria książeczek, której bohaterem jest Kamyczek to propozycja dla młodszych przedszkolaków.

Krótkie, proste teksty pomagają dzieciom w odkrywaniu otaczającego je świata,

opowiadają o rzeczach bliskich i ważnych dla maluchów.

W serii o „Kamyczku” znajdziemy historie o pierwszych dniach w przedszkolu,

o strachu przed ciemnością, o gniewie na młodszą siostrę i wiele innych.

 

5.„Hihopter” M. Musierowicz. 

Bohaterowie „Hihoptera” to zerówkowicze, którzy obracając się w kręgu rówieśników stykają się z przemocą,

odrzuceniem, wyśmiewaniem, lecz również z prawdziwą przyjaźnią, dziecięcą odwagą i solidarnością.

„Hihopter” to książka dla starszych przedszkolaków, lecz również książka dla rodziców i nauczycieli .

Czytając możemy przypomnieć sobie jak wielkie mogą być problemy małych ludzi.

 

W dalszym ciągu zapraszamy rodziców do czytania.

Dzieci czekają!

„Wszyscy chcemy, by nasze dzieci

Wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi.

     Jest na to sposób-czytajmy dzieciom”

KSIĄŻKĄ POŁĄCZENI … CZYLI O ROLI CZYTANIA W ŻYCIU DZIECKA

 

Chcemy zachęcić wszystkich rodziców do czytania książek swoim dzieciom.

Pokazać zalety wspólnej lektury i wpływu książki na rozwój i psychikę dziecka.

Potrzebę czytania w dziecku musimy wzbudzić sami w trakcie procesu wychowawczego.

Dlatego to od nas nauczycieli i rodziców zależy, czy potrafimy mimo atrakcyjności powszechnie dostępnej telewizji

rozbudzić zainteresowanie książką i przygotować je do tego, by kontakt z literaturą stał się niezbędny.

Czytanie książek dzieciom, ma same zalety i wspólna lektura wpływa na rozwój i psychikę dziecka.

Uczy dzieci odróżniania dobra od zła, zachęca do refleksji nad konsekwencjami własnych słów i czynów.

Nie zawsze rodzice są świadomi, że wspólne czytanie może bardzo pomagać w wychowaniu dziecka.

W książkach znajdowane są często fragmenty, które mogą posłużyć jako rozwiązania konkretnych sytuacji,

z którymi dziecko styka się w życiu codziennym. 

Dobra literatura dla dzieci daje prawidłowe wzorce zachowania.

Dla rodziców to bezcenna pomoc w kształtowaniu właściwych postaw i nawyków dziecka.

Głośne czytanie spełnia ponadto ważną rolę w kształtowaniu mowy dziecka.

Nie tylko wzbogaca słownik, lecz uczy prawidłowego formułowania myśli,

budowy zdań, kształcone są podstawowe funkcje słuchowe, jest bardzo ważne dla rozwoju uczuciowego.

Dobór literatury zależy od wieku: trzylatki chętniej oglądają obrazki,

o których się opowiada, wzbogacając ich treść na miarę własnej fantazji.

Czterolatki potrafią już słuchać czytania, lecz dobrze jest, gdy mają oparcie w ilustracji.

Pięciolatki oraz sześciolatki mogą słuchać dość długich opowiadań w takim stopniu interesujących, aby utrzymały ich uwagę.

Można dłuższe opowiadanie dzielić na odcinki czytane w kolejnych dniach.

Podkreślamy bardzo istotną wartość głośnego czytanie.

Należy ten rytuał utrzymywać nawet wówczas, gdy dziecko samo już dobrze czyta.

Dzieci, które już w wieku przedszkolnym zostaną w sposób ciekawy wprowadzone w świat książek

odpowiadających dziecięcym zainteresowaniom i potrzebom,

będą ich szukały później same, wbrew twierdzeniom, że zanika kultura czytelnicza na rzecz obrazu.

Nie pozbawiajmy dziecka korzyści jakie niesie głośne czytanie.

Wspólne czytanie w domu pozwoli im pokonać problemy dorastania, wzmocni więzi uczuciowe z rodzicami.

Należy pamiętać, że książki są pokarmem nie tylko dla intelektu, ale i dla psychiki.

Od dawien dawna rodzice i dziadkowie czytali swoim dzieciom bajki, wiersze, opowiadania. 

Postarajmy się, aby tak było nadal. Pamiętajmy o korzyściach, które płyną z czytania dla dzieci.

 

Drodzy Rodzice zachęcamy Was gorąco, abyście rozbudzali i podtrzymywali zainteresowania czytelnicze waszych pociech

poprzez codzienne głośne czytanie dzieciom - wystarczy 20 minut dziennie.

 

Wszyscy chcemy, aby nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi.

Jest na to sposób – CZYTAJMY DZIECIOM!!!