Przedszkole Samorządowe nr 7 w Białej Podlaskiej
Ta strona używa plików cookies.
Polityka Cookies    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ

                                        

 

     Z okazji Dnia Bibliotekarza życzymy wszystkim Pracownikom Biblioteki  

niegasnącego entuzjazmu, wytrwałości i kreatywnych działań w propagowaniu czytelnictwa.

Dzięki Waszej pracy wszyscy, którzy kochają literaturę i czerpią z niej wiedzę ,

czują się bogaci i doceniają piękno kultury.

Wasz wkład w upowszechnianie wiedzy jest nieoceniony,

dlatego jeszcze raz dziękujemy i składamy Wam najlepsze życzenia -

satysfakcji z wykonywanej pracy

i wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.

       

 

    8 maja obchodzony jest Dzień Bibliotek i Bibliotekarzy.

Z okazji tego święta przedszkolaki z grupy „Niedźwiadki” 10 maja wraz z paniami odwiedziły Pedagogiczną Bibliotekę,

aby złożyć wszystkim paniom bibliotekarkom najserdeczniejsze życzenia .

Zaśpiewały STO LAT , złożyły życzenia ,wręczyły własnoręcznie wykonaną kartkę

i podziękowania za całoroczną współpracę .

Ze względu na panującą pandemię przedszkolaki nie mogły wejść do środka.

Uroczystość odbyła się przed wejściem do biblioteki.

W podziękowaniu dzieci otrzymały słodycze i zakładki do książek.

 

 

        

 

 

        

 

                                                                                                          

Rady dla Rodziców dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci

  1. Internet razem z dzieckiem

Bądź pierwszą osobą, która zapozna dziecko z Internetem. Odkrywajcie wspólnie jego zasoby.

Spróbujcie znaleźć strony, które mogą zainteresować Wasze pociechy, a następnie zróbcie listę przyjaznych im stron

(pomocny będzie edukacyjny serwis internetowy – www.sieciaki.pl). Jeśli Wasze dziecko sprawniej niż Wy porusza się po Sieci,

nie zrażajcie się – poproście, by było Waszym przewodnikiem po wirtualnym świecie.

  1. Naucz dziecko podstawowych zasad bezpieczeństwa w Internecie.

Uczul dziecko na niebezpieczeństwa związane z nawiązywaniem nowych znajomości w Internecie.

Podkreśl, że nie można ufać osobom poznanym w Sieci, ani też wierzyć we wszystko co o sobie mówią.

Ostrzeż dziecko przed ludźmi, którzy mogą chcieć zrobić im krzywdę.

Rozmawiaj z dzieckiem o zagrożeniach czyhających w Internecie i sposobach ich unikania.

  1. Rozmawiaj z dziećmi o ryzyku umawiania się na spotkania z osobami poznanymi w Sieci.

Dorośli powinni zrozumieć, że dzięki Internetowi dzieci mogą nawiązywać przyjaźnie.

Jednakże spotykanie się z nieznajomymi poznanymi w Sieci może okazać się bardzo niebezpieczne.

Dzieci muszą mieć świadomość, że mogą spotykać się z nieznajomymi

wyłącznie po uzyskanej zgodzie rodziców i zawsze w towarzystwie dorosłych lub przyjaciół.

  1. Naucz swoje dziecko ostrożności przy podawaniu swoich prywatnych danych.

Dostęp do wielu stron internetowych przeznaczonych dla najmłodszych wymaga podania prywatnych danych.

Ważne jest, aby dziecko wiedziało, że podając takie informacje, zawsze musi zapytać o zgodę swoich rodziców.

Dziecko powinno zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw, jakie może przynieść podanie swoich danych osobowych.

Ustal z nim, żeby nigdy nie podawało przypadkowym osobom swojego imienia, nazwiska, adresu i numeru telefonu.

  1. Naucz dziecko krytycznego podejścia do informacji przeczytanych w Sieci.

Wiele dzieci używa Internetu w celu rozwinięcia swoich zainteresowań i rozszerzenia wiedzy potrzebnej w szkole.

Mali internauci powinni być jednak świadomi, że nie wszystkie znalezione w Sieci informacje są wiarygodne.

Naucz dziecko, że trzeba weryfikować znalezione w Internecie treści, korzystając z innych dostępnych źródeł (encyklopedie, książki, słowniki).

  1. Bądź wyrozumiały dla swojego dziecka.

Często zdarza się, że dzieci przypadkowo znajdują się na stronach adresowanych do dorosłych.

Bywa, że w obawie przed karą, boją się do tego przyznać.

Ważne jest, żeby dziecko Ci ufało i mówiło o tego typu sytuacjach;

by wiedziało, że zawsze kiedy poczuje się niezręcznie,

coś je zawstydzi lub przestraszy, może się do Ciebie zwrócić.

  1. Zgłaszaj nielegalne i szkodliwe treści.

Wszyscy musimy wziąć odpowiedzialność za niewłaściwe czy nielegalne treści w Internecie.

Nasze działania w tym względzie pomogą likwidować np. zjawisko pornografii dziecięcej szerzące się przy użyciu stron internetowych,

chatów, e-maila itp.

Nielegalne treści można zgłaszać na policję lub do współpracującego z nią punktu kontaktowego

ds. zwalczania nielegalnych treści w Internecie – Hotline’u (www.dyzurnet.pl).

Hotline kooperuje również z operatorami telekomunikacyjnymi i serwisami internetowymi

w celu doprowadzenia do usunięcia nielegalnych materiałów z Sieci.

  1. Zapoznaj dziecko z NETYKIETĄ – Kodeksem Dobrego Zachowania w Internecie.

Przypominaj dzieciom o zasadach dobrego wychowania.

W każdej dziedzinie naszego życia, podobnie więc w Internecie obowiązują takie reguły: powinno się być miłym,

używać odpowiedniego słownictwa itp. (zasady Netykiety znajdziesz na stronie www.sieciaki.pl)

Twoje dzieci powinny je poznać (nie wolno czytać nie swoich e-maili, kopiować zastrzeżonych materiałów, itp.).

  1. Poznaj sposoby korzystania z Internetu przez Twoje dziecko.

Przyjrzyj się, jak Twoje dziecko korzysta z Internetu, jakie strony lubi oglądać i jak zachowuje się w Sieci.

Staraj się poznać znajomych, z którymi dziecko koresponduje za pośrednictwem Internetu.

Ustalcie zasady korzystania z Sieci (wzory Umów Rodzic-Dziecko znajdziesz na stronie www.dzieckowsieci.pl)

oraz sposoby postępowania w razie nietypowych sytuacji.

  1. Pamiętaj, że pozytywne strony Internetu przeważają nad jego negatywnymi stronami.

Internet jest doskonałym źródłem wiedzy, jak również dostarczycielem rozrywki.

Pozwól swojemu dziecku w świadomy i bezpieczny sposób w pełni korzystać z oferowanego przez Sieć bogactwa.

 

 

 Gratulujemy wszystkim dzieciom ,

które wzięły udział w konkursie organizowanym przez

 Przedszkole Samorządowe nr 11

 

 " DZIECIĘCA MODA Z ODPADÓW ŚMIECIOWYCH".

 

 Wyróżnienie otrzymał Szymon Łuciuk z grupy II  Jeżyki .

 

 

 

 

 

    

 Ekologiczny program dla przedszkoli pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne”,

przygotowany jest  w porozumieniu pomiędzy Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi,

 a Głównym Inspektorem Sanitarnym.

 

 Głównym celem programu jest zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego

oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.

  Cele programu było :

- zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,

- kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych, propagowanie zdrowego stylu życia

- właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat ,

- zwiększenie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno – zdrowotnych.

     

 W bieżącym roku szkolnym nasze przedszkole po raz pierwszy przystąpiło do realizacji ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”.

Wiewiórki, Zające i Niedźwiadki wzięły się do pracy i z początkiem października rozpoczęliśmy realizację projektu edukacyjnego pod tym samym tytułem.

A sprzyjały temu bogactwo zbiorów jesiennych tj. owoce, warzywa, grzyby.

Odbyło się szereg zajęć dydaktycznych podczas których szukaliśmy odpowiedzi na pytania m.in. „Jak powstaje ekologiczny chleb?”, „Jak powstaje ekologiczny nabiał?”,

„Skąd się biorą ekologiczne jaja?”, „Skąd pochodzi ekologiczne mięso i wędliny?”, „Gdzie rosną ekologiczne warzywa i owoce?”, „Skąd pochodzą ekologiczne grzyby?”.

Dzieci ułożyły grupową „piramidę zdrowego żywienia”, nauczyły się wiersza zachęcającego do zdrowego odżywiania pt.: „Oto sposób jest gotowy” z programu „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”.

Bawiliśmy się w zabawy „Mało nas do pieczenia chleba”, tańczyliśmy „Koziorajkę”. Kształtowaliśmy szacunek dla pracy rolnika w powiązaniu z projektem „ Ogólnopolski Tydzień kariery”.

Odbyły się prezentacje multimedialne tj. „W piekarni” oraz film edukacyjny pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”,

„Praca w polu”- gdzie dzieci zapoznały się z maszynami rolniczymi oraz pracą rolnika – orka , siew , nawożenie.

Wychowankowie wysłuchali mnóstwo wierszy, bajek i opowiadań, m.in. z cyklu „Psoty i kłopoty wróbelka Elemelka”, wykonywali prace plastyczne, m.in.: „pieczywo” z masy solnej, „wiatraki” z rolki po papierze toaletowym, „jarzynowe ludziki” z warzyw, „owoce” z jednorazowych talerzyków, uczyły się rysować traktory, kombajny.

Podczas zabaw konstrukcyjnych budowały z klocków garaże dla pojazdów i sprzętów rolniczych, zagrody dla zwierząt hodowlanych.

Oglądaliśmy przydomowe ogródki warzywne, rozpoznawaliśmy zwierzęta hodowlane, tj. kury, gęsi, kaczki, indyki.

Dzieci wiedzą, że tylko „szczęśliwe” kurki znoszą zdrowe - ekologiczne jajka.

Wykonały pracę plastyczną na konkurs „ Eko produkty na moim stole” zorganizowanego przez GIS w Lublinie.

   

 

 Realizacja podjętych przez nas działań programowych pozwoliła dzieciom zrozumieć czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne.

Przedszkolaki poznały korzyści z hodowli zwierząt.

Potrafią rozpoznać znaczek, który oznacza ekologiczny produkt.

Zdobyły wiedzę dotyczącą zdrowego odżywiania się, produktów ekologicznych,

ich źródła pochodzenia oraz ich dobroczynnego wpływu na nasze zdrowie.

W kwietniu  nasza uwaga skupiona była na dokładnym realizowaniu programu edukacyjnego „ Skąd się biorą produkty ekologiczne?” przedszkolaki rozpoczęły od rozpakowywania zakupów .

Oglądały dokładnie wszystkie produkty i zauważyły, że większość produktów ma taki sam znaczek. Posegregowały produkty na te, które posiadają znaczek EKO i na te, które nie mają tego znaczka .

Następnie obejrzały film „ Skąd się biorą produkty ekologiczne”, który w przystępny sposób wyjaśnił dzieciom, skąd się wzięły produkty ekologiczne i proces ich powstawania .

Przedszkolaki poznały Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej - samodzielnie ją uzupełniały w odpowiednie produkty wycinając je z gazetki i przyklejając ,  analizowały jej zawartość .

Podczas zajęć dzieci degustowały BIO jogurt naturalny i z truskawkami. Samodzielnie przygotowały  sok owocowo – warzywny z jabłek, marchwi i buraka oraz koktajl z kiwi i banana.

Założyły hodowlę fasoli , cebuli , rzeżuchy i innych roślin .Dzięki organizowanym  śniadaniom w postaci szwedzkiego stołu przedszkolaki miały możliwość samodzielnego przygotowania zdrowych kanapek.

Poznały także zasady prawidłowego mycia i dezynfekcji rąk. Zdobyta wiedza i umiejętności z pewnością przyda im się w życiu codziennym.  Na zakończenie zajęć nadawały sobie nowe „ Eko imiona”.

Na zakończenie zajęć odbyła się degustacja zakupionych produktów Bio , oczywiście po umyciu dokładnie swoich rączek .

Zjadły przysmaki w mgnieniu oka.

Przedszkolaki chętnie i z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach. Zrozumiały, czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne.

Kształtowały umiejętności wyboru produktów Bio . 

Zwiększyły swoją  wiedzę oraz świadomość o nawykach  higieniczno - zdrowotnych.

Wiedzą już, że przyzwyczajenia zdrowotne i nawyki decydują o późniejszym stylu życia, a żywność ekologiczna ma związek ze zdrowiem.

Zdobyta wiedza i umiejętności z pewnością przyda im się w życiu codziennym.

Zachęcamy wszystkich do promowania zdrowego stylu życia!

 

Zapraszamy do galerii !

 

 

 

     W roku szkolnym 2020/2021 Przedszkole przystąpiło do realizacji projektu

„Ogólnopolski Tydzień Kariery 2020 pod hasłem DoradzaMy – zawodowo, WybieraMy – odlotowo”.

 

W ramach projektu  podjęliśmy szereg działań , dzięki którym  dzieci poznały różne zawody.

 

Za szczególną aktywność i nowatorstwo zaprezentowane podczas OTK zostaliśmy nagrodzeni.