KSIĄŻKĄ POŁĄCZENI … CZYLI O ROLI CZYTANIA W ŻYCIU DZIECKA
Ta strona używa plików cookies.
Polityka Cookies    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ

„Wszyscy chcemy, by nasze dzieci

Wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi.

     Jest na to sposób-czytajmy dzieciom”

KSIĄŻKĄ POŁĄCZENI … CZYLI O ROLI CZYTANIA W ŻYCIU DZIECKA

 

Chcemy zachęcić wszystkich rodziców do czytania książek swoim dzieciom.

Pokazać zalety wspólnej lektury i wpływu książki na rozwój i psychikę dziecka.

Potrzebę czytania w dziecku musimy wzbudzić sami w trakcie procesu wychowawczego.

Dlatego to od nas nauczycieli i rodziców zależy, czy potrafimy mimo atrakcyjności powszechnie dostępnej telewizji

rozbudzić zainteresowanie książką i przygotować je do tego, by kontakt z literaturą stał się niezbędny.

Czytanie książek dzieciom, ma same zalety i wspólna lektura wpływa na rozwój i psychikę dziecka.

Uczy dzieci odróżniania dobra od zła, zachęca do refleksji nad konsekwencjami własnych słów i czynów.

Nie zawsze rodzice są świadomi, że wspólne czytanie może bardzo pomagać w wychowaniu dziecka.

W książkach znajdowane są często fragmenty, które mogą posłużyć jako rozwiązania konkretnych sytuacji,

z którymi dziecko styka się w życiu codziennym. 

Dobra literatura dla dzieci daje prawidłowe wzorce zachowania.

Dla rodziców to bezcenna pomoc w kształtowaniu właściwych postaw i nawyków dziecka.

Głośne czytanie spełnia ponadto ważną rolę w kształtowaniu mowy dziecka.

Nie tylko wzbogaca słownik, lecz uczy prawidłowego formułowania myśli,

budowy zdań, kształcone są podstawowe funkcje słuchowe, jest bardzo ważne dla rozwoju uczuciowego.

Dobór literatury zależy od wieku: trzylatki chętniej oglądają obrazki,

o których się opowiada, wzbogacając ich treść na miarę własnej fantazji.

Czterolatki potrafią już słuchać czytania, lecz dobrze jest, gdy mają oparcie w ilustracji.

Pięciolatki oraz sześciolatki mogą słuchać dość długich opowiadań w takim stopniu interesujących, aby utrzymały ich uwagę.

Można dłuższe opowiadanie dzielić na odcinki czytane w kolejnych dniach.

Podkreślamy bardzo istotną wartość głośnego czytanie.

Należy ten rytuał utrzymywać nawet wówczas, gdy dziecko samo już dobrze czyta.

Dzieci, które już w wieku przedszkolnym zostaną w sposób ciekawy wprowadzone w świat książek

odpowiadających dziecięcym zainteresowaniom i potrzebom,

będą ich szukały później same, wbrew twierdzeniom, że zanika kultura czytelnicza na rzecz obrazu.

Nie pozbawiajmy dziecka korzyści jakie niesie głośne czytanie.

Wspólne czytanie w domu pozwoli im pokonać problemy dorastania, wzmocni więzi uczuciowe z rodzicami.

Należy pamiętać, że książki są pokarmem nie tylko dla intelektu, ale i dla psychiki.

Od dawien dawna rodzice i dziadkowie czytali swoim dzieciom bajki, wiersze, opowiadania. 

Postarajmy się, aby tak było nadal. Pamiętajmy o korzyściach, które płyną z czytania dla dzieci.

 

Drodzy Rodzice zachęcamy Was gorąco, abyście rozbudzali i podtrzymywali zainteresowania czytelnicze waszych pociech

poprzez codzienne głośne czytanie dzieciom - wystarczy 20 minut dziennie.

 

Wszyscy chcemy, aby nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi.

Jest na to sposób – CZYTAJMY DZIECIOM!!!